Prowadzenie salonu motoryzacyjnego to trudna sztuka, która wymaga ogromnego zaangażowania i dbałości o detale. Wyróżniamy mnóstwo popularnych marek produkujących auta i motocykle.
Gdy dodamy do tego wielkość rynku wtórnego, okazuje się, że sprzedaż nowego auta to nie lada wyzwanie. Warto więc wiedzieć, jak przygotować salon i maszynę, by zorganizować przestrzeń i prezentację w sposób właściwy i atrakcyjny dla potencjalnego klienta.
Zastanówmy się nad tym, jak zaprezentować auto na sprzedaż, by od momentu wejścia do salonu, przyciągnęło ono uwagę potencjalnego kupca. Jest kilka sposobów, dzięki którym masz dużo większe szanse na sukces.
Prezentacja samochodu to podstawa. Bez tego konsument zwyczajnie wejdzie do salonu lub komisu i będzie widzieć dużą ilość podobnych maszyn. Dlatego coraz częściej dealerzy stawiają najnowsze modele w odstępach i wyróżniają je podestem, światłem lub innymi gadżetami. Jak to zrobić? Z pomocą firmy Wamat to wcale nie jest tak trudne, jak może się wydawać.
Gdy auto stoi wyżej, od razu rzuca się w oczy. Dlatego właśnie SUVy i pojazdy terenowe zawsze pierwsze przykuwają uwagę interesantów, którzy wchodzą do salonu motoryzacyjnego lub komisu. Dodatkowo najważniejsze elementy nadwozia będą bliżej linii wzroku. Klienci zauważą zatem szybciej detale, np. chromowane elementy dekoracyjne. Jakie auta stawiać na podestach, by maksymalizować sprzedaż? Oczywiście sekcję premium lub biznes.
Podesty z najazdem dostępne w ofercie Wamat to produkty stworzone z myślą o użytkownikach. Są one składane, dlatego transport nie powinien sprawiać żadnych trudności. Sama konstrukcja zabezpieczona jest przy pomocy aluminium nadającemu jej nowoczesnego charakteru, natomiast oświetlenie LED (o którym więcej w dalszej części) osłonięte jest poliwęglanem.
Samo ustawienie auta na podeście nie wystarczy, by zainteresować nim klienta – chyba że jest to model, po który przyjechał lub jest to innowacyjna konstrukcja od topowej marki. Wykorzystując zróżnicowane formy oświetlenia produktu, można uzyskać fascynujący efekt, obok którego ciężko przejść obojętnie. Z wyjątkiem lamp emitujących światło od góry, warto zastosować kolorowe oświetlenie LED od dołu i równomiernie podkreślić sylwetkę samochodu z różnych stron i kątów.
Jak stworzyć interesujący system oświetlenia wokół auta? Wykorzystaj w tym celu kratownice jak, np., na scenach estradowych. Stworzenie takiej konstrukcji jest jednak o wiele mniej wymagające, ponieważ nie musi być ona tak duża i prawdopodobnie nie będziesz obciążać jej systemem nagłośnienia. Już sama kratownica rzuci się w oczy. Gdy dojdzie do tego podest i oświetlenie, sukces gwarantowany.
Skoro chcesz zainwestować środki w podest i kratownicę do oświetlenia, wykorzystaj ich maksymalny potencjał. Umieść banery lub tablice reklamowo-informacyjne. Udostępnianie istotnych parametrów auta lub sloganów marketingowych, ogranicza ilość pytań konsumentów. Ty zaoszczędzisz czas, a w razie gdybyś o czymś zapomniał w trakcie prezentacji pojazdu, masz na wyciągnięcie ręki wygodną ściągawkę.
Masz inne pomysły na wykorzystanie kratownic, oświetleń, banerów, czy nawet systemów audio? Kreatywność w reklamie i sprzedaży to najlepszy środek na zdobycie serc klientów. Sięgaj zatem do najbardziej odległych zakątków wyobraźni i szukaj w nich rozwiązań, które pozwolą wyprzedzić konkurencję. Jeśli prowadzisz komis samochodowy, być może warto rozważyć umieszczenie specjalnego zadaszenia estradowego, dzięki któremu klienci będą mogli spokojnie, w komfortowych warunkach testować możliwości pojazdu.
Powyższe propozycje to inspiracje udowadniające, że przydatne lub nawet niezbędne narzędzia są na wyciągnięcie ręki. Jeśli więc wiesz już, jak zaprezentować samochód na sprzedaż, pozostaje działać. Skontaktuj się ze specjalistami Wamat i zorganizuj kampanię od A do Z.
WAMAT Sp. z o.o.
Podleszany 186
39-300 Mielec
tel. +48 17 58 40 280
fax +48 17 58 40 299
e-mail: wamat@wamat.pl
Godziny otwarcia:
Poniedziałek – piątek:
od 8:00 do 16:00