Skontaktuj się z nami! +48 17 58 40 280 | wamat@wamat.pl

Sceny, Estrady, Trybuny - Producent Wamat

Mecze, koncerty i inne imprezy kulturalne a pandemia

Pandemia to czas, który znacząco uderzył w branżę rozrywkową. Koronawirus sparaliżował organizatorów eventów i imprez masowych, muzyków, aktorów, a nawet sportowców. Utrzymanie kin, teatrów i obiektów sportowych kosztuje. Bez widowni i pieniędzy pozyskanych ze sprzedaży biletów, ciężko opłacić rachunki i zadbać o odpowiedni stan techniczny. Zastanówmy się zatem nad tym, jak wyglądają obecne obostrzenia imprez kulturalnych i sportowych. Jak prezentuje się walka eventy a koronawirus

Zasady organizacji widowni zgodne z zaleceniami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Głównym aspektem wyznaczającym zasady organizacji imprez i wydarzeń, jest status danej strefy. Wyróżniamy podział na strefę zieloną, żółtą i czerwoną (na dzień 29.10.2020, cała Polska znajduje się w strefie czerwonej).

Warunki w strefie czerwonej

Najistotniejszy podpunkt wskazany na stronach rządowych to obowiązek zakrywania ust i nosa przez wszystkich w przestrzeni publicznej (z wyjątkami jak osoby chore na astmę, itd.).

Wydarzenia kulturalne

Mogą się odbywać, jednak należy zwrócić uwagę na liczbę zajętych miejsc. Frekwencja nie może przekroczyć 25%. Rzędy powinny być zajmowane naprzemiennie, z zachowaniem zasady „co 4 miejsce” lub 1,5 m między uczestnikami. Zasada ta nie dotyczy osób, które:

  • biorą udział w pokazie z dzieckiem poniżej 13. roku życia;
  • posiadają orzeczenie o niepełnosprawności,
  • są współlokatorami.

Wydarzenia sportowe

Wydarzenia sportowe mogą się odbywać, jednak widownie muszą być puste – są organizowane bez udziału publiczności. W zorganizowanych zajęciach, wydarzeniach sportowych lub współzawodnictwie, może uczestniczyć maksymalnie 250 osób (nie licząc osób obsługujących dane wydarzenie).

Wydarzenia sportowe a koronawirus

Pandemia? Technologia na ratunek!

Dzięki technologii istnieje możliwość transmisji online na żywo. Wydarzenia sportowe w takim formacie od lat cieszą się ogromnym uznaniem wśród kibiców. Kluby, czy organizatorzy są w stanie czerpać zyski z systemu pay-per-view.

Na przestrzeni miesięcy nie brakowało jednak osób, które podchodziły do rozwiązania problemu w sposób pomysłowy. Świetnym przykładem było m.in. zorganizowanie widowni z 20 wynajętych dźwigów ustawionych przy stadionie w Lublinie.

Ciekawą alternatywą dla standardowych seansów kinowych, są kina samochodowe. Niestety, nie należą one wciąż do popularnych w Polsce. Zazwyczaj można spotkać je tylko i wyłącznie w okolicy największych miast z dużą ilością mieszkańców. Ich repertuar również jest ograniczony, a ze względu na format, wyświetlanie kilku pozycji w jednym czasie, staje się niemożliwe. Wielu producentów filmowych zaczyna realizować premiery na cyfrowych platformach streamingowych, co często oferuje o wiele większy sukces finansowy, niż znana i klasyczna forma. Do standardowego kina ciągle możemy się wybrać – z zachowaniem tych samych wytycznych, o których mowa była wyżej, w punkcie „wydarzenia kulturalne”.

Co z koncertami?

Jak radzą sobie muzycy w dobie pandemii? Koncerty a koronawirus niestety przegrywają tę nierówną walkę. Streamy z takich wydarzeń nie oddają w pełni emocji, które artysta chce przekazać podczas występów na żywo. Zarówno fani, jak i muzycy muszą uzbroić się w cierpliwość. Najlepszym rozwiązaniem jest stała praca nad nowymi materiałami i szukanie innowacyjnych sposobów promocji albumów i utworów, które później na koncertach będą jeszcze mocniej poruszać słuchaczy.

Pandemia niejednokrotnie krzyżuje w tym roku nasze plany. Masz wątpliwości co do tego, czy planowane wydarzenie odbędzie się z obecnością widowni lub kibiców? Widownie i trybuny w wielu przypadkach są na tyle duże, że istnieje możliwość organizacji eventu lub meczu z określoną (lecz ograniczoną) liczbą osób. Ciężko jednak stale być na bieżąco z obowiązującym prawem, który codziennie ulega zmianie. Korzystaj zatem z wiedzy przedsiębiorców i zarządu, którzy muszą dysponować najświeższymi informacjami o obostrzeniach. Wystarczy zadzwonić do biura obsługi klienta, na infolinię lub do sekretariatu. To powinno rozwiać wszystkie Twoje wątpliwości.